Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

Πώς θα διατηρήσω το βάρος μου?



Γιατί συνέχεια παλεύω με τα κιλά μου? Γιατί είμαι συνεχώς μπλεγμένος σε μια μάχη από την οποία νιώθω χαμένος? Έχω δοκιμάσει όλες τις δίαιτες που κυκλοφορούν (μέχρι σήμερα τουλάχιστον, γιατί κάθε μέρα βγαίνουν κι άλλες…) Μπορούμε να πούμε πως έχω πλέον γίνει ειδικός, και σου βγάζω άνετα πρόγραμμα διατροφής μόνος μου. Τι φταίει λοιπόν?
Αφού έχω τη γνώση, γιατί δεν έχω και το αποτέλεσμα? Μπορούμε να δώσουμε πολλές λογικές εξηγήσεις γι’ αυτό… Δεν ξέρω αν θα έχει κάποιο νόημα… Το θέμα είναι να βρεις εσύ την απάντηση… Προφανώς, η γνώση δεν είναι αυτή που θα λύσει το πρόβλημα.
Το γεγονός ότι ξέρω κάτι, ότι λογικά μπορώ να το τεκμηριώσω, να το υποστηρίξω με έρευνες και να το αποδείξω λεκτικά, έχει φανεί ότι δε βοηθάει στη λύση του προβλήματος. Μπορεί να βοηθήσει στο να το υποστηρίξεις, στο να υπερισχύσει η γνώμη σου έναντι άλλων, αλλά δεν έχει καμία σχέση με τη λύση του προβλήματος…
Που σημαίνει τι ακριβώς? Ότι δεν υπάρχει λύση?
Δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει λύση, σημαίνει ότι η λύση δε βρίσκεται στο πεδίο της γνώσης… Βρίσκεται κάπου αλλού? Μπορεί…
Για να δούμε… Το να τεκμηριώσω λεκτικά λοιπόν, δε λύνει το πρόβλημα. Που σημαίνει ότι το να σου πω τι πρέπει να τρως δε λύνει το πρόβλημα. Μπορεί να το περιπλέκει? Που σημαίνει ότι μπορεί μια δίαιτα στο βάθος του χρόνου, να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό?
Τι κάνω εγώ, όντας εγώ το άτομο που ζητάει λύση στο πρόβλημά του? Είμαι ένα άτομο που θέλει να χάσει κάποιο βάρος, έχω ακούσει διάφορα για το πώς χάνονται τα κιλά, έχω τη γνώση σχετικά, αλλά βλέπω ότι στο βάθος του χρόνου, τα κιλά τα ξαναπαίρνω. Τι σημαίνει αυτό? Έλλειψη αυτοκυριαρχίας? Έλλειψη αυτοπειθαρχίας και οργάνωσης? Τι μπορεί να σημαίνει άραγε?
Αντιλαμβάνομαι λοιπόν, ότι η λύση του προβλήματος που με απασχολεί δε βρίσκεται στη γνώση. Δε λύνεται το πρόβλημά μου με το να μου φορέσει κάποιος μια απάντηση σε αυτό. Με το να μου πει κάποιος ‘κόψε το κάπνισμα’, δε σημαίνει πως το κόβω. Ακόμα κι αν μου τεκμηριώσουν με έρευνες ότι μπορεί να κινδυνεύω, εγώ θα συνεχίσω να καπνίζω. Αυτό το βλέπουμε συνεχώς. Γιατί πιστεύουμε ότι με το θέμα ‘βάρος’ συμβαίνει κάτι διαφορετικό?
Αν κάποιος μου πει για παράδειγμα, πρέπει να χάσεις βάρος, πρέπει να κόψεις τα γλυκά και πρέπει να μπεις σ’ ένα πρόγραμμα σωματικής δραστηριότητας, το γεγονός και μόνο δε με οδηγεί στο να το κάνω πράξη. Είναι προφανές.
Τι μπορεί λοιπόν να με οδηγήσει στην πράξη. Και όταν λέω πράξη, δεν εννοώ απλά και μόνο να μπω σε ένα πρόγραμμα διατροφής, απλά και μόνο να γραφτώ σ’ ένα γυμναστήριο… απλά και μόνο δηλαδή, να βουλώσω μια δυο τρύπες… και το νερό να εξακολουθεί να μπάζει απ’ όλες τις άλλες μεριές.
Θα πρέπει να βουλώσω όλες τις τρύπες. Για να κρατήσω το βάρος μου θα πρέπει να πάρω την ευθύνη του εαυτού μου στα χέρια μου, εγώ και μόνο εγώ. Μπορείς εσύ, σαν άτομο που είσαι μέσα στα πράγματα που με αφορούν, μπορείς να με κατευθύνεις, να μου δείξεις το δρόμο, να μου δώσεις το ερέθισμα, να με κινητοποιήσεις.
Αλλά είμαι εγώ που φέρω την ευθύνη του εαυτού μου. 

 
Εγώ, όντας αυτό το ‘εγώ’ ένα άτομο με εξαιρετικές δυνάμεις, με τη δυνατότητα να υπερβώ τον εαυτό μου έτσι όπως τον έχω μάθει και έτσι όπως με έχουν κάνει οι άλλοι να με βλέπω.
Όντας αυτό το ‘εγώ’, ένα εξαιρετικό άτομο!
φιλικά,
δώρα
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου